W pierwszej kolejności trzeba sobie uświadomić jak ważną funkcję pełni internet w życiu każdego człowieka. W ciągu ostatnich lat internet okazał się najbardziej opłacalnym kanałem dystrybucji usług, gównie poprzez ich łatwą dostępność i duży wybór. Także promocja w dzisiejszych czasach w większości znajduje się w ramach internetu. Najważniejsze światowe firmy inwestują ogromne pieniądze w reklamę w social media czy w reklamy w Google AdWords.
Google posiada aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach Polaków. W skali miesiąca wykonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby również dodać, że aż 70% Polaków codziennie używa internetu. Więc jak być widocznym w Google?
Ponad 200 czynników wpływa istotnie na miejsce strony w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona www. Jest to między innymi ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. https://docs.google.com/presentation/d/1zraRZoZkxB0jCL_Lz8S0-LqnKbtpsgYA/ . Statystyki mówią, że nawet 90% ludzi korzystających z internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyszukiwania i nawet 51% osób wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co składa się na działania SEO?
SEO są to wszystkie działania, mające na celu uzyskanie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Działań tych dokonują specjaliści, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale podlegające zmianom algorytmy Google muszą być nieustannie monitorowane tak, żeby dobierać najlepszą możliwą strategię dla każdej strony klienta. Po pierwsze trzeba wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, żeby usunąć wszystkie błędy, zwiększyć jej prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania mające na celu promocję strony w jak największej ilości zewnętrznych serwisów internetowych dzięki jej linkowaniu.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania Google to zagwarantowanie sobie lepszej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania wśród klientów i realnego powiększania sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!