W pierwszej kolejności trzeba uzmysłowić sobie jak ważną rolę pełni internet w życiu wszystkich ludzi. W ciągu ostatnich lat internet stał się najbardziej opłacalnym kanałem dystrybucji usług, w dużej mierze poprzez ich łatwą dostępność i szeroki wybór. Także promocja w dzisiejszych czasach w większości mieści się w ramach internetu. Najważniejsze światowe firmy inwestują ogromne pieniądze w kampanie reklamowe w mediach społecznościowych czy w reklamy w Google AdWords.
Google posiada aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki na Polskim rynku. W skali miesiąca dokonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby również dodać, że nawet 70% Polaków każdego dnia korzysta z internetu. Więc jak być widocznym w Google?
Ponad 200 czynników ma wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja strona www. Wśród nich znajdziemy ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. https://docs.google.com/presentation/d/1zraRZoZkxB0jCL_Lz8S0-LqnKbtpsgYA/ . Statystyki mówią, że aż 90% użytkowników internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyszukiwania i aż 51% użytkowników klika tylko w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co składa się na działania SEO?
SEO są to wszelkie działania, które mają na celu zdobycie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Działań tych dokonują specjaliści, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu potrafią skutecznie pozycjonować stronę www. Stale podlegające zmianom algorytmy Google muszą być ciągle obserwowane tak, żeby wybierać najbardziej korzystną strategię dla każdej witryny klienta. Najważniejsze jest to żeby wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, żeby usunąć wszystkie błędy, zwiększyć jej prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania mające na celu promowanie strony w jak największej ilości zewnętrznych serwisów internetowych poprzez jej linkowanie.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie witryny o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne?
Znajdowanie się ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania Google to gwarancja lepszej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!