W pierwszej kolejności należy uzmysłowić sobie jak istotną funkcję w życiu wszystkich ludzi pełni internet. W ciągu ostatnich lat internet okazał się głównym kanałem dystrybucji usług, w dużej mierze dzięki ich łatwej dostępności i dużemu wyborowi. Również promocja w dzisiejszych czasach w większości mieści się w ramach internetu. Największe światowe firmy inwestują ogromne pieniądze w reklamę w mediach społecznościowych czy w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Google ma aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach na Polskim rynku. W miesiącu wykonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto również nadmienić, że aż 70% Polaków codziennie używa internetu. Jak więc zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników ma wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona www. Wśród nich znajdziemy jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. https://docs.google.com/forms/d/1njolQQwYIS84_JNvdFXgIbl3I6sJ_eiB1L8G2CKRcU8/ . Statystyki mówią, że aż 90% ludzi korzystających z internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyszukiwania i aż 51% osób wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszelkie działania, mające na celu zdobycie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Działań tych dokonują specjaliści, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy wiedzą jak skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale podlegające zmianom algorytmy Google powinny być wciąż monitorowane tak, aby wybierać najbardziej korzystną strategię dla każdej witryny klienta. Po pierwsze trzeba zadbać o trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, aby usunąć wszystkie błędy, nadać jej większą prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli wszelkie działania , które mają na celu promowanie witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych poprzez jej linkowanie.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie witryny o unikalne, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak ważne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania to zagwarantowanie sobie lepszej rozpoznawalności marki, zaufania wśród klientów i realnego powiększania sprzedaży. Zacznij promocję w internecie i stań się widoczny!